Pagina's

maandag 23 februari 2015

Groeispurt

Het prinsesje kreeg tijdens de voorbije twee maanden een enorme groeischeut. Een blik op haar rokjes en kleedjes en ik weet dat haar kleerkast dringend van een nieuwe lading moet voorzien worden. Ik begon alvast met een snel-klaar setje, rokje en truitje dat ze nu nog aankan om naar school te gaan. Binnenkort worden hier lente outfits in frisse kleurtjes gemaakt, maar voor deze dagen mag het nog een beetje winters zijn...










Dat patroontje van SVDZ 2 is echt wel super leuk voor meisjes, dat bovenstukje met knoopje aan de hals maakt een gewoon truitje toch iets meer. Bij een volgend exemplaar ga ik de boorden onderaan en aan de mouwen weglaten, da's in mijn ogen toch nog net wat meisjesachtiger. 



Stof rokje: Twist Dark Blue van Atelier Brunette bij Bambiblauw
Patroon rokje: A-lijntje, zelf getekend
Stof pulleke: punto di roma bij Stoffenspektakel
Patroon pulleke: Stof voor durf het zelvers 2
Kam snaps: kamsnappers.be
gouden elastiek: kocht ik ooit ergens online...




8 opmerkingen:

  1. schoon stofke!
    schoon gerief :)
    ik moet hier ook dringend beginnen aan een garderobe in een maatje groter voor ons pruts...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! k moet wel zeggen: het kriebelt om met lentekleurkes en lentestofkes te beginnen...

      Verwijderen
  2. Wat een mooi setje.Echt geslaagde combinatie. Ik maakte de trui voor kerstmis voor de meisjes en combineerde ook met een rokje (het lotterokje uit zelfgemaakte kleertjes 3). De trui is echt leuk om te maken hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, ik ben bij jou gaan piepen, maar zo schoooooon, die "matching" setjes! Dat stofje dat je gekozen had is ook gewoon supermooi! En die trui ge ik vast nog vele malen maken, vind dat gewoon veel leuker voor meisjes, die afwerking met die knoopjes. Volgende keer ga ik dat stofje van het bovenstukje niet meer verstevigen, denk ik, k vind dat wat stijf... Maar je, al doende leert men, hé!

      Verwijderen
  3. Wat een mooi setje.Echt geslaagde combinatie. Ik maakte de trui voor kerstmis voor de meisjes en combineerde ook met een rokje (het lotterokje uit zelfgemaakte kleertjes 3). De trui is echt leuk om te maken hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooie combinatie! Leuke blingbling ook voor het rokje :-)

    BeantwoordenVerwijderen